Τον Μάρτη για Καστέλι..Για τρεις επενδυτικούς ομίλους μίλησε ο ο υφυπουργός κ.Βούγιας

Στα τέλη Μαρτίου δηλώνουν τώρα από το υπουργείο Υποδομών πως περιμένουν τις προσφορές για το έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου, με τον υφυπουργό Υποδομών κ. Σπύρο Βούγια να κάνει χαρακτηριστικά λόγο χθες από το Ηράκλειο για «ζωηρό» επενδυτικό ενδιαφέρον.


Με τον τρόπο αυτό διασκέδασε τις εντυπώσεις από τη σύγχυση που έχει δημιουργηθεί τελευταία εξαιτίας των αντιφατικών τοποθετήσεων υπουργού Υποδομών και περιφερειάρχη Κρήτης.


Πέρα από την επιβεβαίωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για το Καστέλι, στο επίκεντρο της επίσκεψης του κ. Βούγια βρέθηκαν ο ΕΝΙSA, που ήταν άλλωστε και ο βασικός λόγος της καθόδου του υφυπουργού, το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”, τις βασικές ελλείψεις του οποίου διαπίστωσε ιδίοις όμμασι και ο ίδιος, ο ΒΟΑΚ, τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, αλλά και η λειτουργία των ταξί…
Όλα τα παραπάνω θέματα τέθηκαν διεξοδικά επί τάπητος στα πλαίσια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε υπό τον κ. Βούγια στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, με τη συμμετοχή του υφυπουργού Εργασίας Βασίλη Κεγκέρογλου, των βουλευτών από όλα τα κόμματα, του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, των αντιπεριφερειαρχών, της αερολιμενάρχη Ηρακλείου και εκπροσώπων άλλων φορέων.
Η σύσκεψη βέβαια αρχικά είχε προγραμματιστεί με θέμα την προσπάθεια παραμονής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλισης Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) στο Ηράκλειο. Με τη συγκυρία όμως της παρουσίας του υφυπουργού Υποδομών, ήταν μια ευκαιρία, κάτι που αναγνώρισε και ο κ. Βούγιας, να μπουν στο τραπέζι όλα τα θέματα που άπτονται του υπουργείου Υποδομών.

Δυσαρέσκεια για “Ν. Καζαντζάκης”

Στην πρώτη γραμμή βρέθηκε το θέμα των αερομεταφορών, με τον υφυπουργό να μην κρύβει τη δυσαρέσκειά του για τις εικόνες που αντίκρισε με τα μάτια του πατώντας το πόδι του στο αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”.
«Από μια πρώτη εποπτεία είδα πως υπάρχουν πολλές αδυναμίες στο αεροδρόμιο Ηρακλείου σε σχέση με τις απαιτούμενες ανάγκες. Σχάρες στους αεροδιαδρόμους, πόρτες που δεν ανοίγουν, ιμάντες στην παραλαβή των αποσκευών, καλύτερες συνθήκες στην αίθουσα της υποδοχής των έξτρα Σένγκεν τουριστών, που το καλοκαίρι αναμένεται να αυξηθούν από τη Ρωσία. Νομίζω ότι απαιτείται μια έντονη παρέμβαση μέχρι το καλοκαίρι στο αεροδρόμιο αυτό, που θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες της τουριστικής περιόδου και ολόκληρου του χρόνου τουλάχιστον τα επόμενα τέσσερα-πέντε χρόνια, μέχρι να ολοκληρωθεί ο στόχος που είναι η κατασκευή και η ολοκλήρωση του αεροδρομίου του Καστελίου. Δεσμεύτηκα πως 9 ή 10 μικρές αλλά σημαντικές παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης” θα είναι έτοιμες και ολοκληρωμένες μέχρι το καλοκαίρι», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βούγιας, προαναγγέλλοντας έτσι πως στην περίπτωση αναβάθμισης του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης” θα ακολουθηθεί το μοντέλο της εμπλοκής ιδιωτών επενδυτών, όπως συνέβη με τον αερολιμένα “Ελ. Βενιζέλος” των Αθηνών.

Ανώνυμες εταιρείες

Συνολικά για τα αεροδρόμια της χώρας προωθείται, μέσω νομοσχεδίου που θα κατατεθεί το Φεβρουάριο, η δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), στις οποίες θα συμμετέχουν επενδυτές. Πέρα από τον αναμενόμενο εκσυγχρονισμό του “Ν. Καζαντζάκης”, το μεγάλο ερώτημα είναι τι μέλλει γενέσθαι φυσικά με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, γιατί τις τελευταίες μέρες έχει προκύψει μια σύγχυση, αφού τα όσα είχε ανακοινώσει σε πρόσφατη σύσκεψη στην Αθήνα ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, πως δηλαδή πολλές εταιρείες έχουν παραλάβει ήδη τα τεύχη δημοπράτησης και πως αναμένεται να “κονταροχτυπηθούν” για το έργο τρεις τουλάχιστον επενδυτικοί κολοσσοί, τα είχε διαψεύσει ουσιαστικά ο κ. Αρναουτάκης, λέγοντας σε συνέντευξή του πως δεν υπάρχει επί του παρόντος επενδυτικό ενδιαφέρον!
Ο κ. Βούγιας διαβεβαίωσε από τη μεριά του πως υπάρχει ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον. Προχώρησε μάλιστα ένα βήμα παραπέρα, γνωστοποιώντας πως το υπουργείο περιμένει τις προσφορές μέχρι τις 31 Μαρτίου, και όχι δηλαδή μέσα στο Μάιο, όπως είχε προαναγγείλει πρόσφατα ο κ. Ρέππας…

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Παρεμβάσεις για δρόμους

Μπορεί σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο Καστελίου ο υφυπουργός Υποδομών να παρέπεμψε σε συγκεκριμένη ημερομηνία για τις εξελίξεις, στο μέτωπο όμως των οδικών έργων αρκέστηκε να εκφράσει απλώς την αισιοδοξία του πως θα προχωρήσουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις.
«Δυστυχώς, τα στοιχεία έδειξαν πως, ενώ σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα είχαμε μια μείωση της τάξης του 15%, στην Κρήτη είχαμε αύξηση. Έτσι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας απαιτούν μια άμεση παρέμβαση στα μελανά σημεία πριν ολοκληρωθούν τα οράματα των αξόνων, του Βόρειου και του Νότιου Οδικού Άξονα της Κρήτης, ώστε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με σημειακές παρεμβάσεις. Υπάρχει μια στενή συνεργασία με την Περιφέρεια και τους φορείς της Κρήτης. Και είμαι πολύ αισιόδοξος πως αυτή η διαδικασία θα φέρει πολύ συγκεκριμένα, απτά και θετικά αποτελέσματα για τους πολίτες της Κρήτης στους επόμενους μήνες», δήλωσε σχετικά ο κ. Βούγιας, ο οποίος στάθηκε και στο θέμα των συγκοινωνιών.

Τα ΚΤΕΛ

Σε σχέση με τα αστικά ΚΤΕΛ, ο υφυπουργός προέτρεψε τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ κ. Καλλέργο Βουλγαράκη να εξετάσει τη δυνατότητα παροχής μειωμένου εισιτηρίου κατά 50%, αντί για 25% που ισχύει σήμερα, στους φοιτητές, ενώ ερωτώμενος για το θέμα της συγχώνευσης των δύο υπεραστικών ΚΤΕΛ της Κρήτης, απάντησε: «Πιστεύω ότι είμαστε κοντά στο στόχο μας, ο οποίος είναι η συγχώνευση που συζητούμε χρόνια, και παρατήρησα σήμερα πως υπάρχει ωριμότητα από τα δύο ΚΤΕΛ, και η Περιφέρεια παρεμβαίνει με τους δικούς της μηχανισμούς ώστε η συγχώνευση αυτή να γίνει δίκαια σε σχέση με τον καταμερισμό του μεταφορικού έργου των δύο φορέων που υπάρχουν σήμερα».

Ταξί

Αναφερόμενος στο θέμα της λειτουργίας των ταξί, ο υφυπουργός τόνισε ότι «πρέπει να αντιμετωπίσουμε ένα διπλό πρόβλημα, και νομίζω πως είμαστε σε καλό δρόμο. Το ένα είναι η αυξημένη ανάγκη εξυπηρέτησης περιοχών της Χερσονήσου για παράδειγμα, που το καλοκαίρι ζητούν αυξημένη παροχή υπηρεσιών, κι από την άλλη η μη εγκατάλειψη των μεμονωμένων χωριών της Κρήτης, τα οποία δεν πρέπει να στερηθούν αυτής της υπηρεσίας. Θα βρούμε λοιπόν ένα ευέλικτο τρόπο ενός καινούργιου κανονισμού λειτουργίας των ταξί, τους εκπροσώπους των οποίων διαβεβαίωσα πως στο πλαίσιο του ανοίγματος των λεγόμενων “κλειστών” επαγγελμάτων, δε θα υπάρξει καμία σκέψη αύξησης των αδειών».

——————-
Η ΕΔΡΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ

Δε φεύγει ο ENISA

Καθησυχαστικός ως προς την παραμονή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας, Δικτύων και Πληροφοριών στο Ηράκλειο εμφανίστηκε χθες ο υφυπουργός Υποδομών.
«Η έδρα του ENISA δεν αλλάζει», ήταν το μήνυμα που έστειλε ο κ. Βούγιας, ξεκαθαρίζοντας πως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξασφάλιση μόνιμης λειτουργίας του οργανισμού στη χώρα μας. Αυτή τη στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο των συζητήσεων που διεξάγονται στις Βρυξέλλες σχετικά με το νέο κανονισμό λειτουργίας του Οργανισμού, προτείνει την παράταση της λειτουργίας του για 5 πέντε – μόνο – ακόμη έτη. Το υπουργείο Υποδομών πάντως, όπως σημείωσε ο κ. Βούγιας, «ενισχύει ακόμη περισσότερο τις υποδομές φιλοξενίας του Οργανισμού στο Ηράκλειο Κρήτης. Ειδικότερα, μέσα στο 2011 ολοκληρώνεται η κατασκευή των ιδιόκτητων κτηριακών εγκαταστάσεων του Οργανισμού (το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων). Επιπλέον, και σε συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων, προχωρούμε άμεσα τις διαδικασίες για την κατασκευή του νέου Σχολείου Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης για τα παιδιά του προσωπικού του ENISA. Το σχολείο θα κατασκευαστεί αφού προηγηθεί διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και θα μπορεί να φιλοξενήσει πάνω από 600 μαθητές, συμπεριλαμβανομένων και Ελλήνων μαθητών από την Κρήτη.
Τέλος, να σημειωθεί ότι γίνονται συντονισμένες προσπάθειες με το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη βελτίωση λειτουργίας του υφιστάμενου σχολείου».

[neakriti.gr]